• 22.06.2016 kl. 13:11

Snapshots from Thailand

Heihei dere! For øyeblikket sitter jeg i hotellsenga mens Jørgen tar seg et bad i badekaret fult av kokosolje (fått dilla). Vi skal snart møtes på rommet til foreldrene hans før vi går videre ut i gatene for å handle litt og spise middag. Dagen i dag har gått til å bade i bassenget og på stranda, massasje, drikke mangosmoothies og slappe av i solsenger. Jeg har også kommet langt i boka Et helt halvt år, og har blitt hodestups forelsket.

De siste dagene har jeg opplevd utrolig mye, selvom vi også nyter late dager på solsengen. For to dager siden (om jeg ikke husker feil, har elendig hukommelse), hadde vi en taxisjåfør som kjørte oss rundt omkring hele dagen. Da var vi blant annet innom en park hvor vi 0,01 sekund etter vi kom inn fikk hendene fulle av korn som vi skulle mate fugler med. Det var utrolig morsomt! I tillegg hadde de en haug med duer i mange forskjellige farger, og disse gikk fritt rundt. Der var det greit å passe skrittene sine, for å si det sånn. Vi var også innom en turistattraksjon (utrolig nok) som kalles grandma and grandpa hvor det var fjell som kunne forestille et mannlig og kvinnelig kjønnsorgan. Utrolig merkelig, men sykt morsomt egentlig. Humrer når jeg skriver.

Jeg har samlet opp noen få snapshots til dere fra de siste dagene. ENJOY

Tusen tusen takk for alle de koselige kommentarene under det forrige innlegget forresten, det gjorde hjertet mitt glad.

• 16.06.2016 kl. 13:51

Bursdagen jeg aldri kommer til å glemme

Dagene går såå fort, og jeg har gledet meg veldig til å fortelle dere om bursdagen min, 13.juni. Som dere sikkert vet, er jeg i Thailand sammen med Jørgen og familien hans nå, så det er altså her jeg har feiret bursdagen min også (logisk nok). I bursdagsgave av foreldrene til Jørgen, Tom og Tove, fikk jeg en 3-retters middag privat på stranda sammen med Jørgen. Det skulle være inne i en slags pavlijong med lykter og blomster, og det så skikkelig fint ut på bildet!

Det er jo da selvfølgelig typisk at det skulle begynne å regne, og ikke bare litt - men virkelig hølje ned. De som jobber på hotellet hadde tidlig på ettermiddagen rigget det opp, men foreslo at vi skulle ta middagen inne isteden. Det var selvfølgelig litt leit, men vi tenkte at vi uansett kom til å få en superkoselig middag sammen uansett hvor vi satt. Vi fikk servert krabbe med wasabidressing til forrett, og det i seg selv er helt sikkert godt. Dersom man liker sterk mat, haha!! Jeg sympatispiste for kokken som hadde laget dette og drakk to glass med fanta fordi det var så sterkt, og Jørgen som ikke liker krabbe prøvde å få i seg noe av den dynkede salaten. Vi satt egentlig bare og lo, for hele settingen ble så komisk. Det er jo så typisk oss dette her. Hovedretten var utrolig god da, det må jeg virkelig si.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jørgen spurte servitøren om vi vær så snill kunne få lov til å spise desserten på stranda, og med fortvilelse i blikket sa han at vi kunne se det an om det sluttet å regne. Det begynte selvfølgelig bare å regne enda mer, men vi bestemte oss for at vi SKAL spise dessert på stranda. "Just put an umbrella on the top", liksom. De rigget det opp igjen, tenkte sikkert at vi må være spik spenna gærne som absolutt skal ut i det regnet der, men tok det med et smil og en bløt t-skjorte. Jeg er utrolig overraska og imponert over hvor serviceinnstilte de er her. All respekt til dem!

Vi ble selvfølgelig veldig fornøyde med sluttresultatet, og det at de hadde gått ut i regnet for å ordne det til for oss likevel. Desserten ble servert, men før jeg i det hele tatt rakk å ta en bit av det deilige browniestykket med is og krem, reiste Jørgen seg opp.

AND GUESS WHAT

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ Vi er forlovet!!!!! ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Jeg er så stolt, rørt og imponert over Jørgen. Jeg hadde aldri i verden klart å holde meg så rolig på utsiden gjennom en hel middag dersom jeg skulle fridd. Jeg hadde sikkert røpet meg allerede over telefonen på vei ut av gullsmeden. JESUS. Denne dagen fikk altså en helt annen avslutning enn jeg hadde regnet med, og jeg er sååå lykkelig akkurat nå. Det er så rart å tenke på at vi er forlovet. Noe så voksent, sterkt og viktig liksom - og i en alder av 20 år. Heldigvis føles dette mer riktig enn noe annet i hele verden for meg, og jeg har visst i mange år at han er gutten jeg vil gifte meg med. Så da sa jeg ja, da.

Da vi var ferdige med middag, tårer i øynene og en halvspist dessert gikk vi tilbake til de andre. Som visste om dette fra før av!!! Det ble feiring med drinker ute, og vi hadde det veldig koselig. Nei åh, en helt perfekt bursdag!!

• 12.06.2016 kl. 13:01

Vel fremme i Thailand

Heihei! Ville bare ta en tur innom bloggen min og gi litt lyd fra meg. I går kom vi frem til Koh Samui i Thailand etter totalt 11 timer i fly. Da vi landet i Koh Samui sto det en dame og holdt opp et ark hvor det sto mitt navn på ved utgangen, og jeg synes jo selvsagt det var utrolig morsomt.

Jeg har lenge vært litt usikker på om jeg har trengt å pakke med meg noen gensere eller bukser for litt kjøligere sommerkvelder, men jeg takker Gud og høyere makter for at jeg droppet det. Jørgen har gjentatte ganger sagt "Jeg tror ikke du er klar over hvor varmt det faktisk er der". Det hadde han jammen rett i! Det er så varmt at jeg svetter i en vanlig singlett, og en bare nyter de vindkastene som kommer.

De to første dagene har vært helt fantastiske, og jeg tar meg selv i å tenke herregud så heldig jeg er hundre millioner ganger. Jeg er på ferie med kjæresten og familien hans. Kjenner sanden sile gjennom tærne, bader i bassenget eller på stranden så fort vi føler oss varme, kjenner varmen og nyter omgivelsene.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Jeg bare eelsker at det er rosa vegger på hotellet, ah

I dag har jeg, Jørgen og Tove unnet oss en time med massasje - og jeg slo til med manikyr og pedikyr i tillegg til det. Var veldig fornøyd med prinsessebehandlingen, det må jeg bare si. Også koster det nesten ingenting???

Nei altså, jeg kunne holdt på en evighet og snakket om hvordan det er her. Kort oppsummert koser vi oss utrolig mye, og ser frem til 3 uker på dette flotte stedet. Jeg har allerede lagt min elsk på hotellets strawberry smoothie, og oppnådd to av målene jeg hadde for turen allerede andre dagen. Se blått vann √ Spise kylling med peanøttsaus √

I morgen har jeg bursdag (herregud, jeg blir 20 år), og den skal feires her i Thailand!! Foreldrene til Jørgen har gitt meg verdens koseligste bursdagsgave, og jeg gleder meg såå masse til å vise dere! STAY TUNED

• 09.06.2016 kl. 23:21

#1/3 vernepleier

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hola! Det er så mange følelser i sving akkurat nå. Jeg har fullført et helt år på vernepleie. Jeg har fullført praksis med bestått, fått jobb som tilkallingsvikar på praksisstedet jeg var på og endelig fått sommerferie. På denne tiden ifjor skalv jeg og gråt over at jeg kom opp i naturfag på videregående skole, og jeg ante ikke hva jeg gikk til da jeg etter sommerferien skulle starte på høgskolen i Lillehammer.

Nå er jeg overlykkelig over det valget jeg tok, for jeg vet med 110% sikkerhet at jeg har tatt det riktige valget for meg. Første skoledag kjente jeg ingen, og nå sitter jeg her med en bukett av fine mennesker som jeg er så heldig og kan kalle for mine venner

I går hadde vi en aldri så liten klasseavslutning, med vors hos Vadsøgirl Helene og deretter dro vi på Toppen Bar. Må bare legge til at det er 20års-grense der, og at jeg likevel var der *fornøyd*. Det som er greia er at jeg i hele år, på hvert vors, har endt opp med å følge friendsa til byen og tatt farvel der fordi jeg ikke er gammel nok til utestedene de er på, men nå har jeg funnet ut at jeg faktisk bare kan gå rett inn der jeg også uten å vise leg! Jeg hadde det så utrolig GØY i går, og jeg kjenner at jeg gleder meg til høsten når skolen starter igjen. Men aller først går turen til Thailand, med avreise allerede i morgen! Jeg gleder meg til tre uker der sammen med Jørgen og familien hans (som jeg også kaller min egen familie, hihi). Det er mekling angående streik akkurat nå, så vær så snill og kryss fingrene for at det ikke blir noe av den fordømte streiken!!