• 01.05.2017 kl. 21:12

Det fineste stedet jeg vet om

Heihei, dere! Jørgen og jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt til å dra hjem nå, men så ble det sånn av diverse årsaker. Vi har tilbrakt helgen på sommerhytta til familien hans på Hvaler, og det har uten tvil vært den fineste helgen på lenge. Været har vært upåklagelig, familien samlet seg og vi laget god mat. Jeg føler meg som verdens heldigste jente som får være en del av den fine familien. Og ikke minst som får lov til å ta del i "sommerhytte"-prosjektet på fineste Hvaler. Her arbeides det for harde livet (jeg har bært haugevis med kvist i helga, hehe), og de er virkelig utrolig flinke til å gjøre stedet til en sommerperle. Som jeg gleder meg til våre fremtidige barn skal tilbringe varme sommerkvelder her.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

bryggerhuset på gården er det en bakerovn hvor vi laget verdens diggeste pizza (helt seriøst den beste jeg har smakt).

❥ WHAT A LOVELY WEEKEND

Etter en helg som dette er det umulig å ønske seg tilbake til skolebenken og Lillehammer. Jeg drar ikke tilbake før onsdag, for jeg skal nemlig en tur på sykehuset. Jeg gruer meg! Kun for en undersøkelse, men jeg hater tanken på det. Jeg er nemlig henvist for å fjerne mandlene, så jeg må på en undersøkelse her før operasjonen. Jeg lurer veldig på når den blir! Krysser fingre og tær for at den ikke blir før etter jeg er ferdig med eksamen. Jaja uansett, ønsker dere en fiiin kveld videre så snakkes vi senere!

• 24.04.2017 kl. 17:20

Reisetips: London

Hallo. Jeg har tenkt meg til london i sommer og lurte på om du kan anbefale hotellet dere lå på nå eller om dere har et annet dere kan anbefale? Hvordan ligger det eventuelt i forhold til ting som f.eks shopping og annet å se på? Kan du anbefale noe å gjøre og butikker? :)

Forhåndsskrevet innlegg som publiseres mens jeg er på jobb

Jeg fikk denne kommentaren i går, og tenkte jeg like så greit kunne lage et eget innlegg. Noen ganger når jeg svarer anonyme i kommentarfeltet som ikke er lenket til en adresse, er jeg redd de ikke får med seg svaret mitt. Så da kjører vi i gang rett og slett!

Jørgen og jeg lå på et hotell som heter St.Giles. Det er et enkelt og greit hotell som ligger (uten å overdrive) 10 sekunder unna Oxford Street. Det ligger altså i en sidegate hvor det er kort vei ut til den populære "handlegaten". Vi ville i utgangspunktet på en skikkelig shoppingtur til London, så for oss var det midt i blinken med kort avstand dit. Hotellet i seg selv er helt greit, og ikke veldig dyrt i våre øyne. Vi hadde ikke inkludert frokost nå som vi hadde i 2014, men kan huske at frokosten var bra den også. På hotellrommet er det gode senger og TV med flere kanaler.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dersom du ønsker å se de typiske turistattraksjonene som Big Ben, Tower of London, Buckingham Palace og London Eye er det mulig å gå dit fra hotellet. Jeg husker ikke helt hvor lang tid vi brukte på å gå, men kan kanskje regne en halvtime-tre kvarter. Ellers er det alltid mulighet for å ta undergrunnen som fører deg et stykke nærmere. Vi brukte undergrunnen hyppig! Vi besøkte også et akvarium som heter Sea Life, som ligger rett ved London Eye. Der kan du også kjøpe "pakker" med billetter til flere attraksjoner.

Vi spiste på to fantastiske restauranter: Hakkasan og Gaucho. Dette er restauranter du må bestille bord på i goood tid. Vi bestilte bord en uke før vi reiste. Det koster litt mer å spise, men absolutt verdt det. Vi tenkte at vi kunne bruke litt ekstra penger på mat når vi først var på tur for å kose oss. Det er også mange koselige cafèer, som jeg dessverre ikke husker navn på. Der kan dere slappe av med en god lunsj eller makroner (ah my love).

WE  SHOPPING

Når det gjelder shopping er det veldig individuelt hva du er på jakt etter selvsagt, men jeg kan anbefale de butikkene som vi likte aller best. For Jørgen sin del var det kun en butikk som gjaldt, og det var Ralph Lauren. En butikk på tre etasjer hvor du virkelig føler deg velkommen. Butikken i seg selv er superflott, og betjeningen hjelper deg fra det sekundet du setter foten innenfor døren dersom du ønsker det.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg likte veldig godt Topshop, Zara, Primark, Victoria's Secret, Miss Selfridges og Forever21. Topshop og Zara var det flere steder, så jeg vil anbefale å reise til de som ligger litt lenger unna selve Oxford Street da en vil oppleve at det er mindre folk der og større utvalg. Slik opplevde iallefall vi det!  Primark er kjent for å være ganske billig, og de har veldig mye annet spennende der enn klær også. De har til og med interiør. Victoria's Secret sitt undertøy er vel ganske dyrt, men jeg kjøpte kun bodymist der som de ofte har et "3 for 2" tilbud på. De lukter amaazing!! Miss Selfridges hadde jeg aldri vært innom før, men likte butikken utrolig godt! Klær til jenter i alle størrelser. Forever21 har jo vært favorittbutikken min siden alltid, men jeg handlet ikke såå mye der denne gangen. Foretrakk heller Miss Selfridges.

Jeg er en veldig dedikert planlegger, men på denne turen tok vi det litt på sparket. Og det anbefaler jeg virkelig! Hotellet har jeg ligget på tre ganger, så det er et hotell jeg kan anbefale uten tvil! Flere av mine venninner som også har vært der. Håper dette innlegget var nyttig, og som vanlig er det bare å stille spørsmål i kommentarfeltet dersom det er noe mer dere lurer på så svarer jeg der fortløpende

• 18.04.2017 kl. 23:26

Vel overstått påske

Hei, dere!! Jeg endte visst opp med å ta en påskeferie også fra bloggen. Det var ikke heelt meningen. Jeg har vært hjemme i påsken, og har fartet rundt i omtrent hele Østfold. Iallefall ikke langt ifra! Noen ganger hadde det vært så mye enklere om alle jeg skulle treffe bodde på samme område, hehe. Jeg har iallefall hatt dager fullstappet med planer, og har fått vært sammen med familien og mange av vennene mine. Har virkelig storkost meg ♥

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Før jeg skulle reise tilbake til Lillehammer på mandag fikk jeg heldigvis møtt bestevenninna mi, Marthe, og vi spiste på en restaurant/utested som heter Ocean Club. Sykt digg! Marthe bestilte alle tre desserter de hadde der også, så vi fikk virkelig stappet innpå og kost oss. Jeg skulle ønske jeg kunne vært sammen med hun i hundre timer til.

H A P P Y    E A S T E R ...

Nå er det tilbake til skolebenken med forelesninger, arbeidskrav og hurramegrundt. Fullt kjør frem mot eksamen, for å si det sånn. Jeg håper du har hatt en fin påske, og at du har koset deg masse med dine kjære.

• 29.03.2017 kl. 16:28

London var a-m-a-z-i-n-g

Hei, fine dere! Nå er jeg og Jørgen tilbake i Lillehammer etter en fantastisk fin tur. Dere har sikkert fått med dere at vi har vært i London. Vi var der fra 25-28.mars, og på den tiden har vi fått oppleve utrolig mye. Fine restauranter, upåklagelig vær, lange gåturer, flotte bygninger og kjærlighet på sitt beste. Nei, jeg er rett og slett helt overveldet. Har ikke klart å lande enda. Vi har gjort akkurat hva vi vil, når vi vil. Litt kjedelig for Jørgen er det vel kanskje at jeg blir så trøtt om kveldene og sovner tidlig - men han klager ikke. For vår del trenger vi ikke være ute hele natten og feste på en slik tur. Det er godt å ta det helt med ro, og bare nyte hvert minutt.

Jeg er faktisk ganske overrasket over at en slik tur går så bra som det den gjorde. Vi tok fly alene, fant frem til både tog og undergrunn. Hoppet på og av x100 og var så og si overalt! Nei guriland så voksne vi har blitt, hehe. Vi endte plutselig opp i en spillehall også, hvor vi tok helt av og vant masse "tickets", som er røde lapper man kan bytte inn i gevinster. Da ble vi litt barnslige igjen, og det var sååå gøy!! Vi kunne gjerne tilbrakt hele dagen der til en annen gang.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
- De dyreste, men også diggeste jordbærene med sjokolade ever -

- Vi fikk et favorittsted å spise frokost, og spiste der to av dagene. Varm baguett med ost, skinke, bacon og bernaise -

- Jeg elsker deg, alltid oss to -

Det er koselig å ha noe så fint og se tilbake på. Jeg kommer til å leve på denne turen i en evighet. Jeg har forøvrig vlogget litt mens vi har vært på tur. Hvor bra det ble vet jeg ikke, det gjenstår og se. Noen ganger vil man bare nyte øyeblikkene uten å dra frem et kamera hele tiden. Jeg har i tillegg filmet en innkjøpsvideo i dag som jeg håper å redigere ferdig asap. Må først en tur på jobb, så vi snakkes senere

• 08.03.2017 kl. 12:27

Vi drar til London!

Jørgen og jeg dro til London i 2014, og nå har vi bestemt oss for at det er på tide med en ny tur! Vi overnattet to netter på hotell, men i år skal vi overnatte et døgn ekstra. Da får vi mye bedre tid, og får opplevd litt mer av den fine (og travle) byen. Det som suger litt er at vi nesten blir nødt til å ta tog inn til Gardermoen fredag kveld og sove over der til flyet går lørdag morgen, da det ikke går noen tog som passer.. Jaja, det blir en erfaring det også.

2014

Vi har spart til denne turen lenge, og bestilte både fly og hotell for et par uker siden. Vi gleder oss sååå masse. Klarer nesten ikke vente. Det skal bli godt med en skikkelig kjærestetur, pleie forholdet og ikke tenke på noe annet Jeg skal shoppe ihjel Sephora, og Jørgen gleder seg aller mest til de store merkebutikkene med klær. Hovedplanen er å slappe av, ta det som det kommer og rett og slett bare nyte at vi har en "langhelg" sammen hvor vi skal spise god mat og ut på eventyr. Tror det blir en fantastisk tur! Kom gjerne med reisetips dersom du har vært i London før :-)

Jeg tenker å ta med meg det lille kameraet mitt og lage vlogs der, hadde det vært av interesse? Og selvsagt en London haul når vi er hjemme igjen!

• 04.07.2016 kl. 22:16

Byebye paradise

Heihei! På fredag reiste vi i fly fra Thailand, og det som ventet oss i Norge var regn og kulde. Det var ikke særlig kult å lande i Norge etter tre uker i paradis. Når sant skal sies er det litt godt å komme tilbake i vanlige rutiner. Å drikke drinker, spise på restaurant og betale for massasje er tross alt ikke noe en kan holde på med i lengden. Så det får vi ta med oss i minnene. Det har vært en helt fantastisk fin tur, og jeg er så takknemlig for at familien til Jørgen behandler meg som sin egen datter og tar meg med. Jeg kommer aldri til å glemme denne turen

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Vi kjørte båt ut til øya Koh Tao hvor vi snorklet, badet og koset oss på dette fine stedet.

Kjæresten forloveden min som er klar for å hoppe ut i vannet og snorkle, jippiii

Hvor fint er det ikke her? Jeg og Tove hadde tre timer med spabehandling, og det var såå godt.

Nå er jeg tilbake i Lillehammer og Jørgen er hjemme for å jobbe i sommer. Jeg vet ikke om jeg har fortalt det, men vi skal flytte. Vi bor nå i en privat kjellerleilighet, men har fått en leilighet som hører til skolen. Da blir det mye billigere i måneden i tillegg til at vi slipper unna furuvegger. Det er så mørkt her vi bor nå pga det er i en kjeller med furuvegger og lite lys inn. Det er selvfølgelig ikke verdens undergang, men det skal bli godt å komme seg inn i en lys og mindre leilighet. Det blir SÅ bra. Nå er det ikke lenge til vi flytter - kan faktisk velge dato selv da leiligheten står klar.

Håper du nyter sommeren, det fortjener du!!

• 22.06.2016 kl. 13:11

Snapshots from Thailand

Heihei dere! For øyeblikket sitter jeg i hotellsenga mens Jørgen tar seg et bad i badekaret fult av kokosolje (fått dilla). Vi skal snart møtes på rommet til foreldrene hans før vi går videre ut i gatene for å handle litt og spise middag. Dagen i dag har gått til å bade i bassenget og på stranda, massasje, drikke mangosmoothies og slappe av i solsenger. Jeg har også kommet langt i boka Et helt halvt år, og har blitt hodestups forelsket.

De siste dagene har jeg opplevd utrolig mye, selvom vi også nyter late dager på solsengen. For to dager siden (om jeg ikke husker feil, har elendig hukommelse), hadde vi en taxisjåfør som kjørte oss rundt omkring hele dagen. Da var vi blant annet innom en park hvor vi 0,01 sekund etter vi kom inn fikk hendene fulle av korn som vi skulle mate fugler med. Det var utrolig morsomt! I tillegg hadde de en haug med duer i mange forskjellige farger, og disse gikk fritt rundt. Der var det greit å passe skrittene sine, for å si det sånn. Vi var også innom en turistattraksjon (utrolig nok) som kalles grandma and grandpa hvor det var fjell som kunne forestille et mannlig og kvinnelig kjønnsorgan. Utrolig merkelig, men sykt morsomt egentlig. Humrer når jeg skriver.

Jeg har samlet opp noen få snapshots til dere fra de siste dagene. ENJOY

Tusen tusen takk for alle de koselige kommentarene under det forrige innlegget forresten, det gjorde hjertet mitt glad.